Naš brand

HRVATSKA JUNETINA

Brand Hrvatska junetina svakim danom sve se više širi. U lancu uzgoja i prodaje već je više od stotinu proizvođača, distributera, mesnica, trgovačkih lanaca, hotela i restorana.

 

 

IZRAČUN GUBITAKA U SEKTORU TOVNOG GOVEDARSTVA U RH
Baby Beef, Udruga za tov i uzgoj junadi
Hrvatska junetina, Baby beef, beef
1614
post-template-default,single,single-post,postid-1614,single-format-standard,bridge-core-3.1.3,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,side_menu_slide_from_right,footer_responsive_adv,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-30.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-7.3,vc_responsive

IZRAČUN GUBITAKA U SEKTORU TOVNOG GOVEDARSTVA U RH

U posljednje tri godine proizvođači junadi u RH se u kontinuitetu suočavaju s ogromnim problemima egzistencijalnog tipa. Problemi su uzrokovani poremećajem na svjetskom tržištu junadi, kao posljedica Covid krize, enormnim povećanjem cijene inputa za poljoprivrednu proizvodnju (zbog rata u Ukrajini), da bi u konačnici bili suočeni s posljedicama katastrofalne suše, koje će prinose na poljoprivrednim površinama smanjiti čak i za do od 50 % u odnosu na normalne godine.

Suočeni s tim, za sve proizvođače junadi u RH nepremostivim problemima, Udruga Baby Beef  u suradnji s nadležnim službama MPŠ-a i akademskom zajednicom, je tijekom zadnjih mjeseci  intenzivno radila na usuglašavanju metodologije u analizi trenutnog stanja u sektoru i izradi kalkulacije koja egzaktno prikazuje situaciju u kojoj se proizvođači nalaze.

Rezultiralo je to konačnim izračunom od strane stručnih službi MPŠ-a, koji egzaktno i nedvosmisleno pokazuje da;

  • proizvođači junadi u RH ostvaruju prosječni gubitak od 2,45 kn po kg žive mase, ovisno o tome koliki dio hrane za stoku mogu sami proizvesti na svojim površinama. Po uzgojenom junetu on iznosi cca 1.600,00 kn,
  • najmanji gubitak od cca 1.000,00 kuna do sada su ostvarivali proizvođači junadi koji u svom posjedu imaju dovoljno poljoprivrednom zemljišta za proizvodnju sve hrane za stoku (iako je takvih relativno malo), no u ovom trenutku kada su prinosi više nego prepolovljeni i oni su prinuđeni hranu za stoku kupovati na tržištu. Proizvođači koji kompletnu hranu za stoku u tovu kupuju na tržištu, ostvaruju gubitak od 2.223 kn/po grlu težine 650 kg,
  • tako kumulirani gubitak, samo u posljednjem turnusu tova (posljednjih 7 mjeseci), iznosi u prosjeku 222 milijuna kuna.

Prema podatcima prezentiranim od strane MPŠ-a, takva situacija rezultirala je smanjivanjem broja junadi koja je trenutno u tovu u RH, za više od 10% u odnosu na prošlu godinu.

Kako bi se spriječilo daljnje urušavanje sektora tovnog govedarstva, Upravni odbor Udruge Baby Beef je od nadležnog Ministarstva i Vlade RH zatražio očitovanje glede namjera da se interventnim mjerama, ova katastrofalna situacija premosti i postave zdravi temelji za rentabilnu proizvodnju ili da se proizvođačima stavi do znanja da njihova proizvodnja nije neophodna za RH, kako bi oni mogli izaći iz procesa tova, na prihvatljiv način (bez bankrota).

Kalkulacija tova junadi fiksni i varijabilni troškovi 2022. (PDF)