Naš brand

HRVATSKA JUNETINA

Brand Hrvatska junetina svakim danom sve se više širi. U lancu uzgoja i prodaje već je više od stotinu proizvođača, distributera, mesnica, trgovačkih lanaca, hotela i restorana.

 

 

Udruga za tov i uzgoj junadi | Udruga za tov i uzgoj junadi Baby Beef - O NAMA
Udruga za tov i uzgoj junadi Baby Beef najveća je i najstarija udruga tovljača junadi u Republici Hrvatskoj
baby, beef, hrvatska, junetina, domaći, proizvođači
369
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-369,page-parent,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,side_menu_slide_from_right,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive
 

Udruga za tov i uzgoj junadi Baby Beef najveća je i najstarija udruga tovljača junadi u Republici Hrvatskoj.

Osnovana je 13.06.2000. godine, a tradicija uzgoja kvalitetne junetine koju nastavlja ova Udruga seže još dublje u prošlost. Osnivanje same udruge iniciralo je dvadesetak značajnih proizvođača tovne junadi sa područja cijele Republike Hrvatske.

Hrvatska Udruga „Baby – beef“ već više od šest desetljeća izvozi u Toskanu – najizazovnije kulinarsko tržište na svijetu ne može se zasititi hrvatske junetine, jednako kao i zemlje Bliskog Istoka.

Naše brojke

Udruga „Baby – beef“ trenutno okuplja oko 300 članova velikih i malih tovljača junadi što čini 90 posto sektora tovnog govedarstva. Članovi udruge uzgoje oko 120.000 junadi godišnje i ostvare više od milijardu kuna prihoda. Rad Udruge je organiziran kroz 10 ogranaka u svim hrvatskim županijama značajnim za tovno govedarstvo.

 

Proizvodi članova Udruge nadaleko su prepoznati kako u Hrvatskoj, tako i u Europi , ali i šire, osobito na Bliskom Istoku.

 

Članovi naše Udruge oko 50 posto svoje proizvodnje izvoze kroz prodaju žive stoke u zemlje Bliskog Istoka i putem prodaje mesa u Italiju, dok se ostalih 50 posto prodaje na domaćem tržištu. Na inozemno tržište godišnje se isporuči više od 60.000 junadi. Glavna zemlja uvoznica s područja Mediterana je Libanon u koji godišnje izvezemo oko 35.000 grla,  te Egipat i Libija. Na naše tradicionalno tržište Italiju godišnje se izveze oko 35.000 junećih tzv. milanskih rezova i 5.000 junećih polovica što zajedno čini 25.000 grla.

udio u sektoru tovnog govedarstva0%
izvoz0%
domaće tržište0%

Povijest

kraj 19. stoljeća

Osnivanje Hrvatsko-slavonskog gospodarskog društva, te osnivanje Gospodarsko učilišta u Križevcima

početak 20. stoljeća

Prve udruge poljoprivrednih proizvođača

kraj 20. stoljeća

izvoze u Italiju, Grčku i zemlje Bliskog istoka

2000. godina

Osnovana udruga Baby Beef

Prve udruge poljoprivrednih proizvođača („marvogojske udruge“), koje su okupljale uzgajivače goveda na području Hrvatske nastale su početkom 20. stoljeća.
Dominantne pasmine XIX. stoljeća na području Hrvatske bile su buša i podolac. Buša i podolac po svojim pasminskim osobinama nisu mogle doprinijeti većem gospodarskom značaju.

 

Osnivanjem Hrvatsko-slavonskog gospodarskog društva 1841., te osnivanje Gospodarsko učilišta u Križevcima 1860. dolazi i do značajnijeg iskoraka i napretka poljoprivrede i stočarstva u Hrvatskoj.

 

Postupno se mijenja pasminska struktura te se uvoze goveda simentalske i pincgavske pasmine, kombinirane pasmine za proizvodnju mesa i mlijeka. Tijekom vremena simentalska pasmina postala je dominantna na području Hrvatske, a vrlo dobri rezultati u proizvodnji silaže i zrna kukuruza činili su osnovu u tovu junadi simentalskog goveda.

 

U sedamdesetim i osamdesetim godinama 20. stoljeća značajan dio svoje proizvodnje hrvatski proizvođači tovne junadi izvoze u Italiju, Grčku i zemlje Bliskog istoka. Prosječna dob životinja bila je od 9-15 mjeseci starosti, težine 400 do 450 kilograma.

 

Budući da se meso takvih životinja nazivalo Baby Beef (meso mlade junadi) tako je i naša Udruga preuzela to ime koje je tijekom godina postalo prepoznatljivo kako na našim prostorima tako i diljem Mediterana.

Naši ciljevi

  1. Sudjelovanje u zajedničkom kreiranju agrarne politike
  2. Uspješna i stalna suradnja sa svim institucijama
  3. Očuvanje i prepoznatljivost proizvodnje naših članova

Zajedničkim snagama želimo sudjelovati u kreaciji i korekciji ekonomske politike agrara, posebno dijela koji direktno utječe na ekonomski položaj članova, povećava konkurentnost i osvajanje novih tržišta. Uspješnom i aktivnom suradnjom sa institucijama, naročito znanstvenim i stručnim moći ćemo primjenjivati suvremena tehnološka dostignuća za buduće vizije.